Tekstgrootte
Wij zijn een enthousiast team, wat maakt dat er op school een fijne sfeer heerst. Een prettige sfeer bevordert het werkplezier, zowel voor ons als voor de leerlingen. We leren van- en met elkaar. Daarnaast werken wij samen aan onderwijskundige ontwikkelingen. Samen kom je verder!
Bent u nieuwsgierig naar de kwaliteiten van onze teamleden, kijk dan onder het kopje teamleden in beeld.
Teamleden in beeldBetrokken
Betrokken betekent voor ons dat de leerlingen gemotiveerd zijn om te leren en
actief en geconcentreerd deelnemen aan de les. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze leerlingen zorg dragen voor elkaar en hun (directe)omgeving.
De leerkracht ziet elk kind en geeft persoonlijke, positieve aandacht. Betrokken leerkrachten maken het verschil.
Ouderbetrokkenheid is een voorwaarde voor een goede samenwerking tussen de ouders en de school.
Dit is terug te zien in ons onderwijs doordat wij onder andere:
een check-in moment hebben in de ochtend. De leerlingen geven aan de hand van een smiley (blij, neutraal, verdrietig) hoe zij binnenkomen en zich voelen die dag. Indien de leerling hier behoefte aan heeft, wordt hier aandacht aan besteed.
zichtbaar werken vanuit de 7 gedragsregels;
een uitdagende leeromgeving bieden door een aanbod van gestructureerde en boeiende lessen, met afwisselende coöperatieve werkvormen;
energizers aanbieden tussen de lessen door;
kinderen laten samenwerken;
de instructie afstemmen op de onderwijsbehoefte van het kind;
samenwerken met ouders en externe partners;
gestart zijn met de pilot “kom in de klas”;
inzet Mindfulness.
Verantwoordelijk
Verantwoordelijk betekent voor ons dat ieder kind in staat is om kritisch te kijken naar zijn of haar eigen (leer)prestaties en gedrag, met respect en zorg voor (mede)mens, dier en materialen.
De leerkracht geeft de leerlingen ruimte en vertrouwen, wat verantwoordelijk gedrag uitlokt.
Ouders en school werken vanuit gezamenlijke verantwoordelijkheid aan de (school)ontwikkeling van het kind.
Dit is terug te zien in ons onderwijs doordat wij onder andere:
- de leerling met behulp van de “leerkuil” inzicht geven in hun eigen leerproces
- leerlingen verantwoordelijk maken voor taken (klassenmanagement)
- zichtbaar werken vanuit de 7 gedragsregels;
- verantwoordelijkheid laten terugkomen binnen burgerschap;
- de mogelijkheid bieden om te werken op het leerplein;
- door middel van een timer de leerling verantwoordelijk maken voor tijd;
- nauw samenwerken met ouders.
Nieuwsgierig
Nieuwsgierig betekent voor ons dat de leerlingen leergierig zijn, vragen stellen en geïnteresseerd zijn in leren en in elkaar.
Wanneer je nieuwsgierig bent wil je oprecht weten wat er speelt. Je wilt het begrijpen en bevatten; je staat aan!
Nieuwsgierigheid is in veel gevallen de motor achter het leren van nieuwe dingen.
Citaat Einstein: “Ik heb geen bijzondere talenten, ik ben alleen hartstochtelijk nieuwsgierig”.
Nieuwsgierigheid als team levert een professionele houding op, waardoor we elkaar inspireren, elkaars talenten zien en met elkaar samenwerken.
Met elkaar in gesprek gaan vanuit een nieuwsgierige houding zorgt voor wederzijds begrip en samenwerking.
Dit is terug te zien in ons onderwijs doordat wij onder andere:
- een veilig (groeps)klimaat bieden, waarbinnen het mogelijk is om jezelf kwetsbaar op te stellen en vragen durft te stellen;
- een nieuwsgierige en onderzoekende houding stimuleren, bijvoorbeeld als er wordt gewerkt in het TechLab, in de hoeken en op het kleuterplein;
- gebruik maken van een (digi)bord met informatie op het leerplein;
- voor hoog- tot meerbegaafde leerlingen compacten, verrijken. Daarnaast hebben we een plusklas;
- vanuit nieuwsgierigheid gesprekken voeren met ouders, externe partijen en elkaar.