Pagina instellingen

Tekstgrootte

Inloggen Social Schools
  • Home
  • Onze school
    • Wie zijn wij
    • Ons team
    • Teamleden in beeld
    • Missie en Visie
    • Mindfulness
    • Coöperatief (samenwerkend) leren
    • Techlab
    • Onderwijsresultaten
  • Organisatie
    • AURO
    • Medezeggenschapsraad
    • Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad
    • Ouderraad
    • TSO en BSO
  • Informatie
    • Jaarkalender
    • Schoolgids
    • Schooltijden
    • Schoolvakanties
    • Aanvullende informatie
    • Nieuwe ouders
    • Respectprotocol
    • Jeugdconsulent
    • Schoolondersteuningsprofiel
  • Contact

Respectprotocol

Betrokken

Verantwoordelijk

Nieuwsgierig

Respectprotocol

Respectprotocol versie 2023-2024

Nieuwe ouders

Schoolgids

Jaarkalender

Schoolvakanties

Onze school Wie zijn wij Ons team Teamleden in beeld Missie en Visie Mindfulness Coöperatief (samenwerkend) leren Techlab Onderwijsresultaten
Organisatie AURO Medezeggenschapsraad Gemeenschappelijke Medezeggenschapsraad Ouderraad TSO en BSO
Informatie Jaarkalender Schoolgids Schooltijden Schoolvakanties Aanvullende informatie Nieuwe ouders Respectprotocol Jeugdconsulent Schoolondersteuningsprofiel
Contact
  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools

Betrokken

Betrokken betekent voor ons dat de leerlingen gemotiveerd zijn om te leren en
actief en geconcentreerd deelnemen aan de les. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze leerlingen zorg dragen voor elkaar en hun (directe)omgeving.
De leerkracht ziet elk kind en geeft persoonlijke, positieve aandacht. Betrokken leerkrachten maken het verschil.
Ouderbetrokkenheid is een voorwaarde voor een goede samenwerking tussen de ouders en de school.

Verantwoordelijk

Verantwoordelijk betekent voor ons dat ieder kind in staat is om kritisch te kijken naar zijn of haar eigen (leer)prestaties en gedrag, met respect en zorg voor (mede)mens, dier en materialen.
De leerkracht geeft de leerlingen ruimte en vertrouwen, wat verantwoordelijk gedrag uitlokt.
Ouders en school werken vanuit gezamenlijke verantwoordelijkheid aan de (school)ontwikkeling van het kind.

Nieuwsgierig

Nieuwsgierig betekent voor ons dat de leerlingen leergierig zijn, vragen stellen en geïnteresseerd zijn in leren en in elkaar.
Wanneer je nieuwsgierig bent wil je oprecht weten wat er speelt. Je wilt het begrijpen en bevatten; je staat aan!
Nieuwsgierigheid is in veel gevallen de motor achter het leren van nieuwe dingen.
Citaat Einstein: “Ik heb geen bijzondere talenten, ik ben alleen hartstochtelijk nieuwsgierig”.
Nieuwsgierigheid als team levert een professionele houding op, waardoor we elkaar inspireren, elkaars talenten zien en met elkaar samenwerken.
Met elkaar in gesprek gaan vanuit een nieuwsgierige houding zorgt voor wederzijds begrip en samenwerking.